Kelmės rajono
Liolių pagrindinė mokykla vykdo tarptautinį Erasmus+ projektą, kurio tikslas - sieti
šiuolaikinius ir senuosius intelektinius žaidimus su mokymu, mokymusi bei gerinti
mokinių akademines žinias, ugdyti bendruomeniškumo gebėjimus,
socialines-emocines, komunikavimo kompetencijas, skatinti asmeninę pažangą,
susipažįstant su kitų šalių kultūromis
bei tradicijomis.
Prasidėjus Korona
viruso pandemijai, daugelis projekto veiklų sustojo ir projekto įgyvendinimo
terminas buvo pratęstas vieneriems metams.
Įgyvendinant Erasmus+ projekto veiklas, buvo numatyti 3 seminarai
mokyklos bendruomenei. Bendradarbiaujant su Kelmės rajono švietimo pagalbos
tarnyba, buvo parengta ilgoji mokymo/-si programa „Mokymas/-is, taikant intelektinių
žaidimų metodus “. Programos trukmė - 40
val.(18 val. kontaktinių, 22 val. savarankiško darbo).
Programa aktuali
šiuolaikinei mokyklai, nes intelektinių
stalo žaidimų metodų taikymas pamokoje tiek tradiciniu, tiek interaktyviu būdu
suteikia galimybę įvairinti pamokas, sudominti ir motyvuoti mokinius,
individualizuoti darbą, mokyti įsivertinti gebėjimus bei pasiekimus, efektyviai
siekti mokinio asmeninės pažangos. Gebėjimas mokytis įvairiais būdais,
pasitelkiant žaidimų korteles, kompiuterines žaidimų programas, yra svarbi
mokėjimo mokytis dalis, didinanti mokinių atsakomybę už savo rezultatus ir
skatinanti mokymosi motyvaciją.
Žaidimų metodo
paskirtis – pagalba mokiniui, padedanti atsiskleisti mokinio gebėjimams
tiek ugdymo procese, tiek neformalių
užsiėmimų metu ar asmeninėje erdvėje, bendraujant su šeimos nariais bei
draugais. Reguliarus stalo žaidimų
metodų taikymas formaliame ir neformaliame ug-dyme yra efektyvi priemonė
vertinant mokinio pasiekimus ir daromą pažangą.
Tai puiki priemonė stebėti mokinio pokyčius ir ugdymą pritaikyti pagal
poreikius. Ypač svarbu, kad besimokančiojo pasiekimai būtų vertinami viso
proceso metu.
Programa buvo skirta
visiems Liolių pagrindinės mokyklos mokytojams, norintiems patobulinti savo
profesinius gebėjimus kurti ir naudoti pamokose tradicinius ir interaktyvius
stalo žaidimus, testus, viktorinas, korteles įvairaus turinio
mokymui/mokymuisi, savo asmeninių pasiekimų įsivertinimui. Mokytojai turėjo
galimybę naudotis ne tik kitų sukurtais stalo žaidimais, jų pritaikymo
metodikomis, bet ir patys galėjo sukurti intelektinius stalo žaidimus iš
netradicinių priemonių ar pasitelkę informacines technologijas.
Mokymų metu
mokytojai buvo supažindinti su intelektiniais stalo žaidimais ir jų taikymo
metodais ugdymo procese. Specialistai suteikė mokytojams žinių ir praktinių
įgūdžių, kaip naudoti šiuolaikines technologijas taikant loginių žaidimų
metodus . Taip pat mkytojai buvo supažindinti su mokomųjų IT programų panaudojimo
galimybėmis pamokose, aptariant IT technologijų privalumus ir trūkumus. Buvo aptarti
ir praktiškai išbandyti ugdymo procese įvairūs mokymo ir mokymosi modeliai.
Mokytojai buvo skatinami plėtoti savo pedagoginę saviraišką ir kūrybiškumą,
dalykines bei bendrąsias kompetencijas.
Pirmasis mokymų
modulis „Paverskime žaidimus tikru lobiu“ vyko 2020 m. spalio mėn. Seminarą
vedė vokiečių kalbos mokytoja – ekspertė Gilma Plūkienė. Lektorė supažindino su
žaidimų metodu, jo esme, pasidalino teorinėmis ir praktinėmis žiniomis apie
žaidimų metodo taikymą ugdyme.
Antrasis mokymų
modulis „Intelektinių stalo žaidimų iš netradicinių medžiagų gamyba“ vyko 2020
m. gruodžio mėn. Vyresnioji anglų kalbos mokytoja Ligita Mitkevičienė
pasidalino idėjomis, kaip galima pasigaminti įvairiausių mokymo/-si priemonių
iš netradicinių medžiagų ir pritaikyti jas žaidimų metodui.
Trečiasis
modulis ,,IT programos žaidimų metodo
taikymui ir praktiniai patarimai dirbant su TEAMS“ vyko 2021 m. balandžio
mėnesį. Seminarą organizavo vyresnysis informacinių technologijų mokytojas
Marius Špokas ir projektinės veiklos koordinatorė Ligita Mitkevičienė.
Baigusiesiems
programą buvo išduoti kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai, liudijantys, kad
programos metu dalyviai patobulino dalykines kompetencijas, kurios padės mokytojams sėkmingai planuoti pamoką,
kūrybiškai pasirinkti veiklas, įtraukti mokinius į aktyvų, motyvuotą mokymąsi,
vertinimą ir įsivertinimą.